05
Apr
2016
Johnny Wärnelöv

Analysera ifrån tre dimensioner

April 5, 2016

Hur man når den fulla potentialen inom ett företag är en av de viktigaste faktorerna som måste analyseras. Vi använder en metodik där vi analyserar företaget utifrån tre dimensioner vilket ger en djup insikt i förmågan att konkurrera.

Första dimensionen är produkterna, vi analyserar produkternas tillväxt i förhållande till volym och marginal och sätter det i relation till företagets omkostnadsmassa. Tillsammans med de två andra dimensionerna får man en djup och bred insikt i företagets förmåga att konkurrera och inom vilka områden man ska fokusera.

Vi har använt metoden under 20 år och det har i samtliga fall gett ökad konkurrenskraft och ökad lönsamhet även i mogna branscher genom att öka marknadsandelarna på de lönsamma segmenten. När detta utmynnar i tillväxt får man samtidigt uthållig värdetillväxt.

Prenumerera på nyheter

Tack! Nu prenumererar du på vårt nyhetsbrev.

Hoppsan! Något gick fel när du skickar in formuläret. Testa igen eller skicka till albin@markenvard.com

Relaterade blogginlägg

Att nå framgång
USP eller Delight?
Är den unika egenskap som utmärker ett erbjudande
Johnny Wärnelöv
Oct 5, 2016
Att nå framgång
Att mäta frekvensen
Idag har vi alla möjligheter att mäta frekvensen.
Johnny Wärnelöv
May 12, 2016
Att nå framgång
Analysera ifrån tre dimensioner
Hur man når den fulla potentialen inom ett företag.
Johnny Wärnelöv
Apr 5, 2016
Att nå framgång
Effektiviserings gurun Göran R Svensson
Med ManTec personifierar Göran kulturen i att förändra och effektivisera inom alla områden
Albin Wärnelöv
Nov 17, 2014
Att nå framgång
Att Nå Framgång! Del 2
Grundförutsättning för att lyckas sammanfattar jag med...
Johnny Wärnelöv
Apr 15, 2014
Att nå framgång
Att Nå Framgång! Del 1
Alla vill nå framgång i allt ifrån skolan till idrott och framförallt i yrkeslivet.
Johnny Wärnelöv
Mar 10, 2014

Vi engagerarar oss i olika företag utspridda i Norden. 

Kontakta oss gärna